08.02.2017 в 8:10 |

43 0


Багато хто недооцінюють властивості емоційного дизайну, оскільки вважають, що якщо його взагалі не буде, то нічого особливо не зміниться, хоча я не згодна.

Якщо на користувача впливати емоційно, то він захоче поділитися побаченим з друзями або знайомими. А це дуже важливо!

Теоретична основа емоційного дизайну

Раджу прочитати дуже корисну книгу Аарона Уолтера «Емоційний веб-дизайн», де він описує поведінку користувачів. Згідно його теорії, людині для комфортного життя в першу чергу потрібно здоров’я і безпеку. Тільки потім йому необхідно добробут. Без здоров’я і безпеки він не зможе піднятися вище по щаблях соціуму. Також у книзі ви знайдете піраміду емоційного дизайну, де в основі дизайну лежить функціональність і надійність, а на останньому місці стоїть зовнішній вигляд.

Якщо діяти згідно стратегії емоційного дизайну, то необхідно враховувати два фактору:

  • Ви повинні створити єдиний у своєму роді продукт, який викличе позитивні відгуки користувачів;
  • У дизайні повинен проглядатися ваш власний стиль, який стане вашою візитною карткою.

Основні складові емоційного дизайну

Будь-яка позитивна емоція неодмінно включає ту саму кнопку «Купити». Тобто, дизайн повинен бути приємний для очей. Разом з цим у користувача повинні бути присутніми наступні емоції:

  • Радість,
  • Несподіванка,
  • Неповторність,
  • Концентрація,
  • Очікування,
  • Краса,
  • Швидке дію.

Дуже хочеться навести кілька прикладів емоційного дизайну. Але відразу варто зробити застереження, що не потрібно копіювати дизайн з прикладів. Не забувайте про унікальність і неповторність.

http://www.dove.com/ru/home.html

Компанія Dove вже давно використовує один цікавий прийом – обличчя людей. Навіть незважаючи на те, що компанія займається розробкою косметичних засобів, у цій інтерпретації посмішка або приємний вираз обличчя як не можна до речі.

Можна не особливо приділяти увагу саме посмішці людини. Нехай вона буде в якійсь абстрактній формі. Це можуть бути якісь усміхнені предмети, тварини і так далі.

https://www.etsy.com/

На цьому сайті використовується ще один емоційний прийом. Ви його побачите тільки тоді, коли захочете оформити відписку від оновлень. У цей момент починається кліп досить символічною пісні – «Кожний раз, коли ти йдеш». Звичайно, якщо користувач вже вирішив відписатися, то й жаліслива пісня його не зупинить, але погодьтеся, ідея шикарна.

Використовуємо текст

За допомогою тексту можна створити абсолютно будь-який настрій, чи то бажання придбати або просто подивитися соціальний ролик і задуматися про життя. Текст може бути сумним і радісним, юмористичным, доброзичливим, та яким завгодно, лише б він виконував свої завдання на 100%.

http://everyday-app.com/

Тут ви побачите, як за допомогою невеликого жартівливого повідомлення творці сайту закликають користувачів скопіювати потрібне зображення. Суть в тому, що якщо користувач не скопіює зображення, то на екрані з’являється інформаційне повідомлення про те, що можна хоча б сфотографуватися.

Також текст можна робити контрастним, щоб він викликав більше уваги на себе. Неспроста все розпродажу «розфарбовують» червоним кольором.

https://www.okcupid.com/

Ось непоганий приклад сайту. Коли ви вкажете своє місце розташування, то з’являється спливаюче віконце з текстом, наприклад, «Ах, Прага». Користувач відразу подумає про те, що йому ніби заздрять. Це викличе подальше інтерес для заповнення анкети.

Помилка 404 і сторінка очікування

На кожному сайті рано чи пізно можуть відбуватися всілякі збої. Погодьтеся, що коли ви відвідуєте сторінку якогось сайту і бачите стандартну помилку 404, то нічого, крім жалю, це не викликає. Ви більше не хочете відвідувати цей сайт і напевно натискаєте на хрестик, щоб закрити його. Щоб таких дурниць не відбувалося з вашими користувачами, раджу заздалегідь потурбуватися про те, щоб промалювати цікаву сторінку очікування.

Як оформити сторінку авторизації

Непогана ідея авторизації була запозичена в Гугл. Всі ви напевно помічали, як щодня змінюється дизайн головної сторінки пошуковика. Такі ж приклади я бачила на декількох англомовних сайтах. Не впевнена, що це важливо з точки зору емоційного дизайну, адже користувач не буде кожен день реєструватися, а отже, і дивуватися різноманітності запропонованих йому варіантів, але тим не менш, це більше відноситься до принципу індивідуальності і несхожості на інші ресурси.

Тепер поговоримо про дрібниці. Доведено, що користувачі часто приділяють увагу таким дрібним деталям, про яких ми і подумати спочатку не могли. Але дізнавшись їх, ми можемо використовувати їх у своїх цілях.

Висновок

Емоційний дизайн може бути одночасно виграшним прийомом і ризиком. Ви повинні точно знати, що потрібно вашим користувачам, яким їх менталітет, щоб використовувати ті чи інші прийоми. Емоційний дизайн такий, що він може зіграти з вами злий жарт, так як те, що для вас здається цікавим, може здатися користувачам нудним. Не прагніть догодити всім і кожному, але плануючи дизайн сайту, розраховуйте на більшість позитивних відгуків.

Не бійтеся жартувати, сміятися, радіти разом зі своїми користувачами. Але при цьому стежте за відгуками і поведінкою відвідувачів сайтів. Якщо ви в чомусь помилилися, не соромтеся в цьому зізнатися. Доведіть, що ви хочете і любите вчитися і постійно вдосконалюєте свої навички у творчості.