11.01.2017 в 21:36 |

7 0


Найчастіше редизайн сайтів робиться через те, що його власники перебувають у постійній гонитві за новими технологіями. Сьогодні практично кожен день з’являються унікальні тренди, від яких так і віє сучасністю, і якщо сайт хоч трохи відстав від моди, то можна все кардинально змінити, надавши йому новий вигляд.

У будь-якому випадку важливо врахувати, щоб після редизайну сайт зберіг свою функціональність. Не потрібно погоджуватися на редизайн тільки заради витрати грошей. Необхідно в першу чергу враховувати потреби користувачів. Новий імідж може стати більш виграшним, але може виникнути і зворотна ситуація.

Якщо у сайту хороша відвідуваність, і він приносить реальний дохід, то при редизайні ви можете усього цього позбутися. Часто на моїй практиці траплялося таке, що сайт людям подобався, вони звикли ним користуватися, хоч він застарів і за деякими мірками. Але після редизайну, який повністю змінив усе, відвідувачі зникали. Щоб переробка сайту не виявилася марною, раджу прочитати наступну інформацію.

Справді потрібен редизайн?

Всі постійні користувачі звикли йти за визначеним маршрутом на сайті. По тому, який найбільше зручний для них. Змінивши їх маршрут (що найчастіше відбувається при редизайні), ви сильно ризикуєте. Тільки якщо ці зміни будуть спрямовані на полегшення маршруту і користувач це відразу оцінить, тоді ви зробили правильний крок.

Але якщо рішення про редизайн прийнято, то ви можете перестрахуватися і організувати у вас на сайті щось подібне опитування. Там ви розмістите питання для користувачів, щоб з’ясувати, чи потрібно щось поміняти в структурі сайту.

Слухайте своїх користувачів

Щоб отримати зворотний зв’язок від користувачів, раджу використовувати ком’юніті сайту. Не поспішайте повністю переробляти функціонал. Наприклад, якщо кнопка «Купити» була на своєму місці і відвідувачі нею частенько користувалися, то нехай вона так і залишиться там, де була.

Навігація сайту – це основа основ. Якщо ви переміщаєте бічну панель з одного краю екрана до іншого, то будьте впевнені – відвідувачі це відразу помітять і прийдуть в подив. Які б приголомшливі переробки ви не витворяли, це завжди зіб’є з пантелику. Так що, перше і основне правило – не використовуйте кардинальний редизайн.

Тестуйте ваш продукт

Ви можете скільки завгодно разів проводити перевірки вашого сайту. Але ніщо так добре не працює, як користувальницьке тестування. Що це таке? Це процес, коли ви збираєте кілька реальних користувачів і пропонуєте їм своїм користувальницьким поглядом перевірити ваш ресурс. Ви обов’язково повинні фіксувати результати такого тестування. Зробити це можна декількома способами. Запропонуйте відвідувачам при виявленні будь-яких недоліків відразу користуватися зворотним зв’язком. Або після проведення тестування попросіть їх заповнити анкету.

Що робити зі старим дизайном сайту?

Багато власників сайтів (мені доводилося бачити лише приклади з соціальними мережами), коли змінюють свій сайт, залишають користувачам можливість працювати зі старою версією, залишаючи на неї посилання. Це робиться для того, щоб у відвідувачів була можливість використовувати минулої версію сайту і не витрачати час на вивчення нової версії.

Якщо ви все ж остаточно і безповоротно ввели нову версію сайту, то подбайте про те, щоб у вас безперебійно працювала зворотний зв’язок. Так ви зможете в режимі реального часу збирати відгуки та пропозиції від своїх користувачів.

Може виникнути така ситуація, коли користувачі будуть інформувати вас про одну проблему регулярно. Це дасть вам сигнал на те, що ви дійсно десь допустили помилку. Вам слід відразу ж вивчити проблемну область і внести в неї корективи.

Дайте пояснення, чому ви зробили редизайн

Майже 100% користувачів не мають ні найменшого поняття про те, що таке нові технології в структурі сайту, юзабіліті і конструкції сайту. Тому непогано б пояснити своїм відвідувачам, чому ви вирішили зробити редизайн і які бонуси тепер їх чекають. Краще як можна більш детально розповісти, які зміни були внесені, а також надайте інструкцію, якщо функціонал сайту змінився. У будь-якому випадку, ви переслідуєте мету, щоб після редизайну користувачі ще більше захоплювалися вашим сайтом.

Ідеальний варіант – передбачити презентацію оновленого продукту. Це можна зробити кількома способами. На мій погляд, самий вдалий варіант – відео презентація.

Якщо помилка все ж сталася, і ви готові її визнати, то не бійтеся цього. Помилки треба визнавати. Використовуючи форму зворотного зв’язку, задайте питання користувачам про те, чи не хотіли б вони повернутися до старої формі сайту. Якщо буде отримано більшість позитивних відповідей, то сміливо повертайте колишній макет і нехай користувачі будуть задоволені.

Стежте за діями користувачів

Щоб відстежувати дії користувачів, пропоную скористатися цими інструментами – Гугл Аналітика і Яндекс Метрика. Це повністю безкоштовні сервіси, а користуватися ними одне задоволення.

Також ви можете відстежувати думку про ваш сайт в соціальних мережах. Створіть тематичну групу, в якій одна з тем буде присвячена обговоренню редизайну сайту. Так ви точно отримаєте реальні думки людей.

Висновок

Підсумком усього сказаного є той факт, що зробити редизайн сайту не так вже й просто. Може бути, для вас з технічної точки зору це не складе ніякої праці. Але з точки зору репутації ви можете досить сильно постраждати. Не лінуйтеся залучати користувачів до того, як ви вивантажите новий макет і поставите їх перед фактом, що тепер їм треба заново звикати до функціоналу вашого ресурсу. Готуйте своїх відвідувачів до змін поступово.