Деякі популярні додатки для iphone використовують хитрі прийоми, щоб однозначно визначати користувача і показувати йому персоналізовану рекламу, навіть якщо він заборонив відстежувати його дії для ідентифікації. Наприклад, збираються дані про час останнього перезапуску iphone і налаштуваннях яскравості екрану. Колишній інженер apple каже, що ці обхідні шляхи роблять нові засоби конфіденційності apple абсолютно марними.

9to5mac.com

Відстеження дій користувачів у додатках працює завдяки присвоєнню apple унікального ідентифікатора кожному пристрою. Він не розкриває ніяких подробиць про особу користувача, але дозволяє рекламодавцям побачити, що користувач з певним ідентифікаційним номером відвідував веб-ресурси, присвячені, наприклад, смартфонам, і, отже, може бути зацікавлений в рекламі таких пристроїв. Нові засоби конфіденційності apple змушують додатки запитувати у користувачів дозвіл на доступ до рекламного ідентифікатора пристрою, і якщо користувач відмовиться, то реклама буде демонструватися на основі якихось загальних, а не персональних даних. Так має бути в теорії.

9to5mac.com

Аналіз ряду популярних додатків для iphone показав, що вони відправляють величезний обсяг даних про пристрій компаніям-рекламодавцям. Згідно з дослідженнями, після того, як користувач забороняє відстеження своїх дій в додатках, відбувається щось дивне. Наприклад, популярна гра subway surfers починає відсилати рекламній компанії chartboost 29 дуже докладні дані про iphone, включаючи ip-адресу, обсяг вільної пам’яті, поточний рівень гучності, рівень заряду батареї і багато іншого. Ці унікальні дані дозволяють рекламодавцям ідентифікувати iphone.

Розробники додатків не пояснюють, чому збирають і передають дані про iphone. Наприклад sybo, розробник subway surfers, стверджує, що збирає і передає дані рекламодавцям для забезпечення належної працездатності гри, хоча не говорить, як це пов’язано. Apple, у свою чергу, наполягає, що функція “прозорість відстеження в додатках” повністю захищає користувачів від збору даних.