Останні п’ять років група інженерів національного управління з аеронавтики і дослідження космічного простору сша (nasa) працювала над створенням електричного літака на базі моделі tecnam p2006t. В результаті був створений x-57 maxwell, названий на честь британського фізика джеймса максвелла. В даний час він проходить наземні тести в центрі льотних досліджень армстронга в едвардсі, штат каліфорнія. Очікується, що перший політ пройде навесні 2022 року.

Зображення: nasa

Перший політ електричного літака стане важливою віхою для nasa, якому американський президент джозеф байден (joseph biden) доручив зосередити сили на боротьбі з кліматичними змінами. Минулого тижня глава nasa білл нельсон (bill nelson) побував у дослідницькому центрі, де уважно ознайомився з конструкцією літака x-57. За підсумками поїздки він заявив, що лежить в основі літака технологія буде мати вирішальне значення в декарбонізації авіаційної промисловості.

Концепт x – 57 може похвалитися унікальним зовнішнім виглядом. Крила з великим подовженням значно тонше, ніж у звичайних літаків. На них розміщується 12 електродвигунів з пропелерами, які забезпечують достатню підйомну силу. В кінці кожного крила встановлено по більш масивному мотору, які полегшують політ в крейсерському режимі. Коли в 12 маленьких двигунах немає необхідності, вони складаються для зменшення опору. За даними nasa, x – 57 зможе долати без підзарядки близько 160 км, крейсерська швидкість складе 275 км/год, а максимальна тривалість польоту — 40 хвилин.

В реальності двигуни ще не встановлені на літак і візуально він нічим не відрізняється від звичайних легких літаків, які можна побачити на будь-якому аеродромі. У бесіді з журналістами нельсон сказав, що незабаром літак стане схожий на прототип, який nasa вперше показало ще в 2016 році.

Зображення: nasa

Однією з основних перешкод, що стоять на шляху електричної авіації, є занадто велика вага акумуляторних батарей. Щільність енергії, що зберігається в батареях, є ключовим показником, але сучасні батареї здатні зберігати занадто мало енергії, щоб більшість літаків могли піднятися в повітря і долати сотні кілометрів. Для порівняння відзначимо, що реактивне паливо виділяє приблизно в 43 рази більше енергії, ніж електрична батарея такої ж ваги. Для тестового польоту x-57 буде потрібно блок акумуляторних батарей вагою близько 360 кг.