Фанати серії yakuza, радійте. Бо на вашій вулиці перекинулася чергова вантажівка, під зав’язку набита бійками, крутим сюжетом і величезною кількістю активностей на будь-який смак. Зустрічайте-lost judgment. Якщо yakuza 7: like a dragon з якоїсь причини вам зовсім не зайшла, то вже зовсім скоро відбудеться реліз продовження спіноффа про детектива з камурочо.

Після подій першої частини минув деякий час і наш герой такаюкі ягамі продовжує мирно працювати в своєму “детективному агентстві ягамі”, разом зі своїм напарником масахару каіто він тихо мирно вистежує невірних чоловіків, шукає загублених кішок і попутно кулаками виховує покидьки колишнього клану тоджо. В один прекрасний (або не дуже) день ягамі-сан отримує дзвінок від свого друга сугіури, в якому він просить приїхати в іджінчо і допомогти в становленні на ноги свого детективного агентства. Після прибуття в йокогаму нашому герою належить попрацювати в місцевій елітній приватній школі, щоб допомогти виявити випадки знущання учнів старших класів над своїми однокласниками. Але ягамі-сан навіть не уявляв, наскільки ця робота виявиться важкою.

В ході розповіді гравець зіткнеться безпосередньо з булінгом в школах, жорстоким вбивством одного з вчителів, випадком сексуального домагання в громадському транспорті і, звичайно ж, з величезною кількістю поганих хлопців з якудзи. У lost judgment по-справжньому крута сюжетна лінія з несподіваними поворотами, досить високою напругою, атмосферою відмінного детектива і крутими постановочними бійками. Хоча, всі фанати серії yakuza і так знають, чого очікувати від гри. Хочу лише нагадати, що серія judgment в цілому більш серйозна і похмура, в порівнянні з попередніми іграми ryu ga gotoku studio.

Так як основні дії розгорнуться в йокогамі, люди, що грали в yakuza 7: like a dragon із задоволенням побродять по рідних вуличках іджінчо і отримають можливість зустріти знайомих персонажів.

Візуальний ряд

Графіка в lost judgment, як очікувалося, не зробила якогось істотного стрибка вперед в порівнянні з першою частиною, але тим не менш виглядає гра досить пристойно. Міські декорації все так само досить реалістичні, кат-сцени радують рівнем анімацій і режисури, а основні дійові особи як і раніше важко відмінні від своїх реальних прототипів. Правда, в деяких місцях, особливо це помітно на другорядних персонажах і сайд-квестах, лицьова анімація виглядає просто жахливо. Судячи з усього для подібного роду npc використовували не захоплення осіб, а стандартні шаблони, через що частина діалогів виглядає вельми і вельми посередньо. Я б навіть сказав кринжово.

Ігровий процес

Що там по ігровому процесу? lost judgment – це все той же beat ‘ em up, що і перша частина, з невеликими доопрацюваннями і нововведеннями. Ми всі також ходимо по вулицях, відважуємо ляща місцевим покидькам суспільства, заробляємо досвід і прокачуємо нашого героя. Іноді б’ємося з босами, іноді досліджуємо локації в режимі від першої особи.

Перша новинка-це новий бойовий стиль ягамі-сенсея. До стійки тигра і журавля додалася стійка змії. Якщо тигр більше підходить для битв з одиночними цілями, журавель – з натовпами слабких супротивників, то змія, на мій погляд, універсальний стиль, зосереджений на контратаках і кидках. Плюс в новій стійці можна обеззброювати супротивників, а також залякувати їх, тимчасово виводячи з ладу.

Другим у нас на черзі буде поява вертикального геймплея. Точніше, локації отримали якусь вертикальність, яка виражена в тому, що ягамі-сан може лазити по стінах практично як справжній ассасин. В ході основної сюжетної кампанії lost judgment доведеться трохи покосплеить людини-павука. Особисто я не зовсім розумію, навіщо був доданий цей елемент, але він хоча б не дратує.

А дратує третя новинка-введення стелса. У деяких місіях ягамі раптом згадує, що він все-таки звичайний детектив і що краще пройти повз супротивників, ніж вступати з ними в бійку. Виглядає це максимально примітивно, начебто навіть логічно обґрунтувати це можна, детективні штуки всі справи. Можна. Але зовсім не хочеться. На мій погляд це ще один елемент, який був доданий просто щоб щось додати.

Але слава всім богам, що розробники врахували фідбек гравців після релізу judgment і випиляли до всіх чортів місії по стеженню за людьми. Ну, тобто, як випиляли. Перша ж місія зустрічає нас саме таким геймплеєм і ми змушені перші хвилин 10 грати в похмурого шпигуна, який ховається за сміттєвими баками, кутами будинків і машинами і потайки фотографує свою мету. Але! в рамках основного сюжету більше не потрібно ні за ким стежити. Першою моєю фразою після запуску гри було: “твою матір! вони що, реально в першій місії змушують мене стежити за людиною? їхнє життя нічому не вчить?!”. Але вже главі до 7 я зловив себе на думці про те, що більше подібного геймплея я ще не зустрів. Браво, ryu ga gotoku, непоганий тролінг. Я запам’ятаю.

Режим дослідження локацій від першої особи з метою отримання будь-яких доказів і підказок теж дещо змінився. Тепер доступна функція, яка після натискання певної кнопки змушує ягамі-сана дати підказку, де і що конкретно на локації варто пильно оглянути. І так, повернулася екіпіровка головного героя, але вона особливо не впливає ні на що. Хоча щось мені підказує, що на рівні складності “легенда” умовні “+10% до утрати” внесуть свій внесок у проходження гри.

Додаткові активності

Але яка ж yakuza без купи додаткових необов’язкових активностей? правильно, ніяка. Навіть якщо це не yakuza, а judgment. Крім крутого основного сюжету, ми всі також маємо купу додаткових завдань різного ступеня абсурдності. Гравцеві належить ганяти по всьому іджінчо за нло, ловити місцевого людини-павука, який краде жіночу нижню білизну, в загальному і цілому, морально відпочивати від детективної історії і насолоджуватися японською наркоманією.

Якщо не особливо хочеться виконувати сайд-квести, то можна взяти участь в гонках на моторолерах, покататися на скейті (так, точно, тепер ягамі-сан може кататися по місту на дошці, що істотно скорочує час шляху з точки а в точку б), трохи побоксувати на рингу, позалипати у віртуальній реальності і, звичайно ж, ходити на побачення. Усілякий дартс, аркадні автомати, маджонг, будь він проклятий, теж нікуди не поділися.

Осібно стоїть і старша школа сейре. Це окрема велика локація, в якій можна взяти участь в битвах роботів, взяти шефство над дівчачим танцювальним клубом і очолити шкільний детективний клуб, який із завидною регулярністю підкидає найцікавіші на мій погляд побічні завдання. Але найголовніше те, що в школі можна надавати по шиї оборзевшим старшокласникам. 10 з 10.

Про свої особисті емоції від lost judgment можна говорити довго, але я постараюся якомога коротше. Особисто я в дикому захваті від витрачених на гру 4-х десятків годин. За цей час я встиг знову опинитися в шкурі японського детектива, який знаходиться в самому епіцентрі подій і став учасником неймовірно крутої детективної драми з досить глибоким соціальним підтекстом. Так, в lost judgment є повісточка. Але ця сама повісточка стосується проблем насильства в школах і бездіяльності з цього приводу оточуючих, в тому числі і правоохоронних органів.

Бійки в lost judgment динамічні і приносять задоволення незважаючи ні на що. Так, когось можуть дратувати постійні конфлікти з бандами на вулицях, але ж в цьому ж і вся суть ігор ryu ga gotoku studio. Дослідження закутків камурочо і іджінчо-теж досить приємний процес. І так, тримайте в голові, що у гри немає російської локалізації, а англійська в ній досить складний. Всі ось ці юридичні терміни можуть досить часто відправляти вас до словника. Дивно, що гра не отримала підтримку великого і могутнього, хоча yakuza 7: like a dragon мала російський текстовий переклад.

переваги :

недоліки :

  • місцями гра просідає в технологічному плані

Lost judgment-відмінний сиквел шикарної похмурої детективної драми, який порадує не тільки фанатів серій judgment і yakuza, але який здатний сподобатися і простим любителям сюжетних одиночних відеоігор. І я зараз можливо скажу те, що змусить фанатів дещо обурюватися, але lost judgment на даний момент-найкраща робота ryu ga gotoku studio, незважаючи на мою любов до yakuza kiwami 2 і zero. 9 незалежних японських детективів на 10 банд знахабнілих школярів.