Консалтингова компанія deloitte провела опитування в ряді країн європейського регіону, щоб зрозуміти, як часто користувачі купують нові смартфони. У підсумку було встановлено, що споживачі стали рідше купувати нові пристрої. Фахівці вважають, що ця тенденція продовжить зберігатися в майбутньому, чому сприятимуть захищеність сучасних пристроїв, їх висока вартість і робота держав у сфері поліпшення екологічної обстановки.

Джерело зображення: niek verlaan / pixabay

Опитування deloitte показало, що за попередні 18 місяців близько 50% респондентів купили новий смартфон, тоді як цей же показник в 2016 році перевищував 60 %. У період з 2016 по 2020 роки фахівці зафіксували істотне скорочення частки споживачів, що оновлюють пристрої частіше, ніж раз на 1,5 року. Однак в 2021 році ситуацію змінила пандемія коронавірусу, оскільки користувачі проводили більше часу з мобільними пристроями і потреба в їх оновленні відчувалася більш гостро.

Незважаючи на це, фахівці deloitte впевнені, що в середньостроковій перспективі термін служби смартфонів продовжить збільшуватися. Дослідники відзначають кілька основних причин, що сприяють цьому. У минулому частою причиною зміни смартфона ставали проблеми з екраном або пошкодження рідинами. Зараз смартфони стали більш міцними фізично і все частіше непогано захищені від вологи. Збільшенню терміну служби пристроїв також сприяє більш тривала підтримка операційних систем, на базі яких вони працюють. Очікується, що до 2025 року багато виробників будуть забезпечувати підтримку використовуваних в смартфонах ос більше 5 років, тоді як до початку 2022 року цей показник складе лише 3-5 років, в залежності від вендора. Важливо і те, що вартість флагманських моделей знаходиться в районі $1000 і вище, що призводить до зростання терміну окупності таких пристроїв до 3 років.

На думку фахівців, збільшення терміну служби смартфонів допоможе знизити шкоду, що наноситься навколишньому середовищу. У deloitte підрахували, що в 2022 році використання 4,5 млрд смартфонів призведе до викиду 146 млн тонн діоксиду вуглецю або його еквівалента, причому 83% викидів буде пов’язано з виробництвом нових пристроїв, поставками і експлуатацією.

За даними deloitte, в росії середній термін служби смартфона становить близько двох років. “середній термін служби смартфонів може на деякий час знижуватися в силу різних причин — наприклад, в період очікування значного зростання цін внаслідок стрибка курсу долара. Але, як правило, після таких сплесків слід період стриманих покупок, і середній термін служби смартфонів повертається на рівень 20-22 місяців», — вважає старший менеджер групи з надання послуг компаніям телекомунікаційної галузі deloitte в снд іван кисельов. Він також зазначив, що найчастіше після покупки нового пристрою старий смартфон продається на вторинному ринку або віддається дітям, за рахунок чого загальний термін життя гаджета може бути значно тривалішим.