Хоча закон зобов’язує вендорів встановлювати додатки російських розробників на смартфони c android і ios, а також іншу електроніку, новітнє опитування показує, що подібне пз користується дуже невеликим попитом.

Shutterstock.com

Судячи з дослідження, проведеного telecom daily, в якому взяли участь 1800 покупців, застосування нового закону не веде до значного зростання використання «примусово» встановленого пз. У telecom daily опитали власників iphone і samsung, а також використовували статистичні дані сервісу app annie, що вивчає установку і використання додатків в динаміці.

Закон про обов’язкову передустановку пакета російського пз на продавану в країні електроніку був прийнятий в кінці 2019 року, а вступив в силу з 1 квітня поточного року. У список обов’язкових програм для установки увійшли рішення mail.ru group, “яндекса», «лабораторії касперського», «нових хмарних технологій», а також додаток «держпослуги»і платіжна система “мир”.

Вендорам доступно три варіанти передустановки софта: c вікном вибору при першому включенні пристрою, розміщення по в пам’яті смартфона або використання інформаційних значків, при натисканні на які здійснюється скачування додатків. Якщо apple вибрала перший варіант, то samsung, наприклад, проявила зайву обережність: компанія помістила ярлики для скачування в папку «закон», а самі сервіси неможливо видалити, хоча закон цього не вимагає.

Як показали результати дослідження, встановлений на смартфони вітчизняний софт не зацікавив росіян. При першому включенні вікно вибору не помітили 45% користувачів ios, а на існування папки «закон» не звертають уваги 64% покупців samsung, причому встановлювати вітчизняний софт при активації смартфона готові тільки 16% користувачів ios, незважаючи на те, що в наборі є об’єктивно зручні додатки на кшталт «держпослуг».

За даними telecom daily, ефект від вступу в силу закону склав менше 1% для користувачів iphone, а для пристроїв на android його оцінити складно через використовуваних вендорами різних способів передустановки. В “яндексі”, що став одним з головних вигодонабувачів від прийняття закону, стверджують, що завантаження з вікна вибору технічно не відрізняється від установки по з app store, тому оцінити реальний ефект неможливо.

Як повідомляє «коммерсантъ» з посиланням на аналітика mobile research group ельдара муртазіна, раніше «яндексу» доводилося платити вендорам великі суми за установку свого софта, але новий закон призвів до того, що ринок встановленого пз, оцінюваний в кілька мільярдів рублів на рік, буквально «схлопнувся», тому бюджети на просування багатьом російським розробникам софта довелося направити в інші канали. Муртазін вважає, що ефективність установки може бути підвищена за рахунок скорочення числа обов’язкових додатків.